Ga naar de hoofdinhoud

Zone 30 veel duidelijker aanduiden

Van "Geef jouw idee | Mobiliteit"

Ga naar het project

Borden zone 30 veel groter maken en veel beter aanduiden op de weg, fysisch onmogelijk maken om sneller dan 30 te rijden

Reacties(5)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Secr vanmarckelaan, zone 30... Maar geen controle dus niemand rijdt daar 30
    Profiel van Annemie Coulie
    Geplaatst door:Annemie Coulie
    7 jaar geleden
    Ok zone dertig in brugstraat op schooltijd..met een verlicht bord dat de uren van schoolbegin en einde vermeldt...parkeren langs beide kanten dan veranderen in beurtelinks parkeren...meer dan 50 rijdt men daar toch zelden..'s nachts is een ander probleem...het is ook juist dat de panelen 30 niet goed zichtbaar zijn, of niet op de juiste plaats komen...
      Profiel van kris herpels
      Geplaatst door:kris herpels
      7 jaar geleden
      De zone 30 wordt aangeduid met zeer onopvallende borden. Ik ben ervan overtuigd dat zowat niemand ze weet staan. Vermoedelijk weten ook heel wat mensen niet dat het centrum zone 30 is. In sommige gemeenten zie je heel grote borden met "50 km/u, duidelijk genoeg ?" en misschien is dit wel een idee. Wat de Brugstraat betreft : spijts er hier een snelheidsmeter staat, houdt zowat niemand zich aan de limiet, ook de politie niet ! Het is nochtans een doorgangsstraat voor heel wat kinderen. Net in de Brugstraat heeft zone 30 veel nut, net zoals in de Hoogstraat ed. De Brugstraat is een smalle straat door de parkeerplaatsen aan beide kanten. De snelheden die hier soms 's avonds en 's nachts gehaald worden liggen ver boven de toegestane snelheid. Het gaat uiteindelijk over een principe : ofwel stel je zone 30 in en dan zorg je dat die gerespecteerd wordt, zoniet bespaar je je beter de moeite.
        Profiel van Peter Finaut
        Geplaatst door:Peter Finaut
        7 jaar geleden
        @kris herpels inderdaad, volledig akkoord: ofwel stel je een zone 30 in en dan controleer je duidelijk en altijd, ofwel schrap je de snelheidsbeperking. Zoniet creëer je een vals gevoel van veiligheid die uiteindelijk voor de fietsers en voetgangers onveiliger wordt ipv veiliger. En inderdaad: duidelijker aanduiden, desnoods door heel het wegdek in het geel of roze of oranje te schilderen zodat het zichtbaar is dat je in een zone 30 rijdt.
          Profiel van Annemie Coulie
          Geplaatst door:Annemie Coulie
          7 jaar geleden
          Zone 30 0k...kan het aangeduid zijn met verlichte borden...wanneer er geen school is, moet het 30 blijven?? Welke nut heeft het in de brugstraat...

            Delen

            Geplaatst door

            Huidige status

            voorgesteld

            Tags

            Mobiliteit