Zone 30 veel duidelijker aanduiden
Van "Geef jouw idee | Mobiliteit"
Ga naar het project
Borden zone 30 veel groter maken en veel beter aanduiden op de weg, fysisch onmogelijk maken om sneller dan 30 te rijden
Reacties(5)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Lies De Baeremaeker
Geplaatst door:Lies De Baeremaeker
7 jaar geleden
Secr vanmarckelaan, zone 30... Maar geen controle dus niemand rijdt daar 30
Profiel van Annemie Coulie
Geplaatst door:Annemie Coulie
7 jaar geleden
Ok zone dertig in brugstraat op schooltijd..met een verlicht bord dat de uren van schoolbegin en einde vermeldt...parkeren langs beide kanten dan veranderen in beurtelinks parkeren...meer dan 50 rijdt men daar toch zelden..'s nachts is een ander probleem...het is ook juist dat de panelen 30 niet goed zichtbaar zijn, of niet op de juiste plaats komen...
Profiel van kris herpels
Geplaatst door:kris herpels
7 jaar geleden
De zone 30 wordt aangeduid met zeer onopvallende borden. Ik ben ervan overtuigd dat zowat niemand ze weet staan. Vermoedelijk weten ook heel wat mensen niet dat het centrum zone 30 is. In sommige gemeenten zie je heel grote borden met "50 km/u, duidelijk genoeg ?" en misschien is dit wel een idee.
Wat de Brugstraat betreft : spijts er hier een snelheidsmeter staat, houdt zowat niemand zich aan de limiet, ook de politie niet ! Het is nochtans een doorgangsstraat voor heel wat kinderen.
Net in de Brugstraat heeft zone 30 veel nut, net zoals in de Hoogstraat ed. De Brugstraat is een smalle straat door de parkeerplaatsen aan beide kanten. De snelheden die hier soms 's avonds en 's nachts gehaald worden liggen ver boven de toegestane snelheid.
Het gaat uiteindelijk over een principe : ofwel stel je zone 30 in en dan zorg je dat die gerespecteerd wordt, zoniet bespaar je je beter de moeite.
Profiel van Peter Finaut
Geplaatst door:Peter Finaut
7 jaar geleden
@kris herpels inderdaad, volledig akkoord: ofwel stel je een zone 30 in en dan controleer je duidelijk en altijd, ofwel schrap je de snelheidsbeperking. Zoniet creëer je een vals gevoel van veiligheid die uiteindelijk voor de fietsers en voetgangers onveiliger wordt ipv veiliger. En inderdaad: duidelijker aanduiden, desnoods door heel het wegdek in het geel of roze of oranje te schilderen zodat het zichtbaar is dat je in een zone 30 rijdt.
Profiel van Annemie Coulie
Geplaatst door:Annemie Coulie
7 jaar geleden
Zone 30 0k...kan het aangeduid zijn met verlichte borden...wanneer er geen school is, moet het 30 blijven?? Welke nut heeft het in de brugstraat...
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
Tags
Mobiliteit
