Ga naar de hoofdinhoud

Verkeersveilligheid

Van "Geef jouw idee | Mobiliteit"

Ga naar het project

De drie grote straten Lauwestraat, Gullegemestraat en Roeselarestraat zijn een nachtmerrie voor fietsers. Het is een wonder dat er nog niet meer ongevallen gebeuren. Maak hier aub 1-richtingsverkeer van met voorsorteerstrook voor fietsers, met mooie groene zones zodat het verkeer overaal aan kan maar toch niet sneller kan rijden dan 30 km/uur.

Bewoners nemen dan meer de fiets.

Reacties(7)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Annemie Coulie
Geplaatst door:Annemie Coulie
7 jaar geleden
Eens het advies gevraagd van mensen die in deze straten wonen???en neen, ik woon er niet, maar denk toch dat deze inwoners hun mening kunnen geven..het gaat trouwens over hun mobiliteit...verder zou ik toch apprecieren dat de autobestuurders niet als "noodzakelijk kwaad" worden bestempeld...soms zou je denken dat ieder bestuurder een mordenaar in spe is...akkoord dat de fietsers meer veiligheid moeten hebben, en zij zouden zelf ook voor wat tucht mogen zorgen... Maar iedereen moet toch eens de wagen nemen, en jullie ook veronderstel ik.....
    Profiel van Remi Battaille
    Geplaatst door:Remi Battaille
    7 jaar geleden
    @Annemie Coulie het is in mijn ogen ook logisch dat de mening gevraagd wordt, maar het gaat niet enkel over hun mobiliteit. Als andere mensen zich verplaatsen in een straat is het ook hun mobiliteit. Waarom interpreteer je een wagen als noodzakelijk kwaad? Ik vind het vreemd dat één minuutje omrijden een groot issue is terwijl het de filevorming ook zal tegengaan... wat dan weer een positieve impact zal hebben op mobiliteit. Daarnaast wordt voor iedereen een veiligere situatie gecreëerd. Niet énkel voor de fietser. In mijn ogen is dit geen OF verhaal. Dit zal vele partijen ten goede komen. Maar als iedereen voor zijn eigen deur zal blijven vegen, kom je niet tot een compromis voor alle weggebruikers.
      Profiel van Remi Battaille
      Geplaatst door:Remi Battaille
      7 jaar geleden
      Breng dit eventueel samen met parkeermogelijkheid tussen bomen & perken. Je hebt daarmee onmiddellijk een volledig ander straatbeeld.
        Profiel van An Verstraete
        Geplaatst door:An Verstraete
        7 jaar geleden
        Lijkt me een heel goed idee. Wou iets gelijkaardigs voorstellen.
          Profiel van Annemie Coulie
          Geplaatst door:Annemie Coulie
          7 jaar geleden
          @An Verstraete wat als je een zijstraat van de roeselaerestraat woont, en je moet met de wagen naar kortrijk....gullegemstraat in...spoirwegstraat en dan over de kortijkstraat naar kortrijk....wel gevaarlijk....en iedereen rijdt niet met de fiets....
            Profiel van An Verstraete
            Geplaatst door:An Verstraete
            7 jaar geleden
            @Annemie Coulie wat is het probleem. Afhankelijk van welke straat welke richting krijgt, neem je de weg die je zegt of neem je de Roeselarestraat en het centrum. Gevaarlijk voor auto's? Ja omdat er veel te veel zijn. Voor fietsers is het nog veel gevaarlijker. En ze hebben weinig alternatieven. Ze moeten geperst tussen de auto's rijden. De keren dat een auto in 1 van die centrum straten met zijn spiegel rakelings langs je passeert zijn niet op 2 handen te tellen. En kijk eens hoeveel er te snel rijden in de zone 30 in de Brugstraat. Niet iedereen fietst en dat zal ook nooit zo zijn, maar moest het veiliger zijn, zouden er wel meer fietsen, en moesten ze autoverkeer ontmoedigen ook. En dan maar zagen dat je altijd stil staat met de auto, tja.
            • 1 like
            Profiel van Remi Battaille
            Geplaatst door:Remi Battaille
            7 jaar geleden
            @Annemie Coulie neem diezelfde logica en we geraken even ver, Annemie. Niet iedereen woont in een zijstraat. Ik begrijp dat dit niet de meest ideale situatie is, maar zoals An zegt lijkt het mij ook nog eens belangrijker om de veiligheid van de fietser te primeren boven het gemak van een autobestuurder.

              Delen

              Geplaatst door

              Huidige status

              voorgesteld