Ga naar de hoofdinhoud

Een degelijk verkeersplan

Van "Geef jouw idee | Mobiliteit"

Ga naar het project

Enkele jaren geleden werd er al eens een test gedaan door enkele hoofdstraten om te vormen naar eenrichtingsverkeer. Maar het was volgens mij een te beperkt plan om enig positief effect te hebben.

Daarom zou het beter zijn om groter eenrichtingsplan uit werken maar dan niet met de hoofdassen maar wel met enkele zijstraten. Zo'n grote aanpassing zou dat niet zijn want er zijn al enkele eenrichtingstraten, zoals de Nieuwstraat de Hoogstraat en een deel van de Brugstraat en Deken Dejonckherestraat. Maar als je van de Goudbergstraat en de Kozakstraat ook een eenrichtingstraat maakt kun je er een echt verkeersplan van maken en de circulatie en veiligheid in Wevelgem een ferm stuk verbeteren. Het zou trouwens ook een erg goede zaak zijn voor de veiligheid en leefbaarheid in beide straten. Want momenteel zijn het eigenlijk twee vluchtwegen waar het soms erg gevaarlijk en druk is op sommige momenten.

Misschien een goed idee en zonder veel geld te realiseren !

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Erwin Decoene
Geplaatst door:Erwin Decoene
7 jaar geleden
Een degelijk verkeersplan is een must. Niet alleen voor de wijken die hier genoemd worden. Een éénrichtingcircuit met o.a. delen van de Roeselarestraat, Gullegemstraat enz.... zou ruimte kunnen maken voor veiligere fietspaden en voetpaden. Sluipverkeer is bovendien ook letterlijk overal aanwezig. Ga maar eens wandelen op de 'buiten'. Je moet om de paar minuten plaats maken voor een auto.
  • 1 like

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld